Habion is een landelijke specialist in ouderenhuisvesting. Verspreid over heel Nederland bezit Habion op ruim 120 locaties meer dan 11.000 wooneenheden voor ouderen; zelfstandige woningen en wooneenheden in verzorgingshuizen. Habion gaat als organisatie en nieuwe fase in. Wij hebben deze ontwikkeling gestalte gegeven met een nieuwe visuele identiteit en website.
Het credo van Habion ’Een frisse kijk op wonen voor ouderen’ hebben we vertaald naar een sterk woordmerk en een stijl die gekenmerkt word door eenvoud, heldere typografie en frisse kleuren. Onderdeel van de huisstijl is een rijke iconenset waarmee het corporate verhaal kan worden verteld. Samengesteld vormen de iconen patronen die elk een onderdeel van het verhaal vertellen.
CAPAZ heeft een prachtige nieuwe huisstijl en identiteit voor ons neergezet. Zowel op het gebied van strategie als vormgeving hebben ze leuke, frisse ideeën. Erg fijn dat je snel met ze kunt schakelen en dat ze altijd meedenken over de best mogelijke oplossingen. Kortom, ik ben erg tevreden over de samenwerking!
Annemiek van Vondel – Communicatieadviseur Habion
Bij de website zijn we eerst begonnen met een uitgebreide inventarisatie van de informatiebehoefte van de bezoekers. Alle content onderdelen zijn hier vervolgens zo optimaal mogelijk afgestemd. Er is aandacht besteed aan de oudere doelgroep door een voorlees functie aan te bieden en de mogelijkheid om de lettergrootte aan te passen.
Door het responsive design is de website goed te bekijken op alle devices. Hiermee wordt het bereik van de website enorm vergroot.
Het nieuwe kantoor van Habion hebben we voorzien van office branding om de corporate waarden terug te laten komen in het nieuwe interieur.
Het corporate verhaal van Habion is verbeeld in een passende animatie stijl.
Ook met ons samenwerken?
Neem dan contact met ons op: 030 276 9245 – studio@capaz.nu