Van complexe data naar simpele visuele verhalen
Een infographic is een uitstekend middel om complexe onderwerpen in één oogopslag helder te maken. Een infographic kan een visualisatie zijn op welke wijze een product werkt, een bedrijf is georganiseerd of een bepaalde dienst werkt.
AVR. – De rol van AVR in een circulaire economie
Aanpak en focus
Wij houden ervan om complexe zaken eenvoudig te maken. Ons te verdiepen in een nieuw onderwerp om vanuit een heldere analyse een sterke boodschap te formuleren om vervolgens een visuele stijl te ontwikkelen afgestemd op de klant en de doelgroep waarvoor de infographic is bedoeld.
Wanneer zet je een infographic in?
Het doel van een infographic is het overdragen van data, informatie of kennis. Een infographic kun je voor de volgende doelen inzetten:
- Beleid inzichtelijk en tastbaar te maken
- Complexe data of verbanden inzichtelijk te maken
- Om nieuwe inzichten of een een visie te presenteren
- Mensen te inspireren en te motiveren
- Een rapport samen te vatten tot de essentie
- Kennis te delen
Shopping Minds – Benchmarks
Habion – Kerncijfers en feiten jaarverslag
De voordelen van infographics
- Visuele content wordt sneller verwerkt door de hersenen, het kost minder moeite
- Infographics kunnen veel informatie overdragen in een beperkte ruimte
- Beelden zijn universeel en worden door iedereen begrepen
- Infographics kunnen informatie visueel overbrengen op een inspirerende manier
- Infographics worden goed gedeeld via social media
Animaties en explanimations
Animaties zetten we vooral in om een de boodschap verhalend aan de doelgroep over te brengen. Uitleganimaties of explanimations zijn een mooie manier om een product of proces uit te leggen.
Onze aanpak
Een infographic laten ontwikkelen verloopt bij ons altijd volgens een aantal vaste processtappen. Op deze manier weten we creatieve processen tot doeltreffende oplossingen te leiden en kunnen we snel anticiperen op veranderingen en ontwikkelingen.
1. Analyse
Bepalen informatie en informatiestructuur. Op welke wijze kan er het beste richting de doelgroep gecommuniceerd worden en hoe wordt de infographic ingezet?
2. Ontwerp
Welke informatie dient er gevisualiseerd te worden en op welke manier? Realisatie van de eerste digitale schets van de infographic, eventueel in verschillende stijlen.
3. Vormgeving
Uitwerken van de gekozen stijl. De eerste digitale schets wordt verder uitgewerkt en verfijnd tot een definitief ontwerp dat past binnen de huisstijl.
Meer weten over infographics?
Laat je vrijblijvend adviseren door Marius Regterschot
06 205 43 288 – marius@studiocapaz.nl