De Royal Ingredients Group is een toonaangevende wereldwijde leverancier van ingrediënten voor food en non-food toepassingen. We hebben we de identiteit van de Royal Ingredients Group onder de loep genomen. Waarmee kunnen we hun verhaal versterken? Maar ook, wat heeft waarde en is belangrijk om te behouden? De uitkomst is een brand refresh met een nieuwe dynamiek maar een herkenbaar verleden.

Door middel van de inzet van onze Brandscan hebben we een unieke merkpersoonlijkheid voor de Royal Ingredients Group ontwikkeld. Hiermee hebben ze een blauwdruk in handen die laat zien op welke manier zij zich kunnen profileren en welke woorden en beelden hierbij horen. Het resultaat is een designsysteem waarmee zij eenvoudig hedendaagse content kunnen creëren.
De nieuwe website positioneert Royal Ingredients Group als dé partner in het vinden van de juiste ingrediënten. Dankzij een helder gepresenteerd productaanbod met uitgebreide specificaties kunnen bezoekers eenvoudig navigeren door het rijke assortiment.

In het Brandbook van de Royal Ingredients Group hebben we alle richtlijnen en kerninformatie over het merk vastgelegd. Het zorgt ervoor dat iedereen die met het merk werkt – intern of extern – het merk op een consistente manier gebruikt.


Ook klaar om je business een impuls te geven door de inzet van branding?
Neem dan contact op met Marius Regterschot
06 512 59 170 – marius@capaz.nu
Of laat een berichtje achter:
Studio CAPAZ is gevestigd in hartje Utrecht in creatief verzamelgebouw Hooghiemstra. In de buurt? Kom ook eens langs!

